KLUBBEN

Sveiva Innebandy med tilholdssted øverst i Groruddalen i Oslo(nord) er en av Norges største og mest fremgangsrike klubber.

Det hele startet høsten 1993. Noen gutter fra Groruddalen gikk sammen og trente litt innebandy. De fikk blod på tann og 13. januar 1994 ble Sveiva Innebandyklubb ( byttet navn til Sveiva Innebandy ) stiftet. Lite visste de om at de skulle ende opp i eliteserien fem år etter.

Sveiva’s innebandy herrer hadde en utrolig start på innebandy karrieren. Opprykk 3 sesonger på rad og, ubeseiret de 2 første årene, et tap det tredje mot Ryen Ballklubb, seier i Oslo cupen mot selveste NM-finalist Holmlia gjorde sitt til at Sveiva ble kjent i innebandy-Norge. Og etter kun 2 sesonger i 1. div var kompisgjengen klare for eliteserien. Dette har skjedd med store deler av grunnstammen i behold selvom noen av de gamle sveiverne har trappet ned.

I løpet av årene har vi startet opp damelag, rekruttlag, oldboyslag, veteranlag og diverse aldersbestemte lag og har blitt en av Norges største klubber. Vi satser mye på ungdommen og de siste årene har man hatt for vane og spille NM-finaler på våren. Dette har resultert i hele 10 NM-gull de siste 4 årene.

Høsten 2011 starter vi som første klubb i Oslo også opp med EL-Innebandy bare for å understreke igjen at Sveiva Innebandy har mangfold og er ikke noen ren “gutteklubb” som det ble oppfatet som tidlig i klubbens leve år.

MERITTER

• 2 kongepokaler